Lyckligast i stan

Här kan man inte bli annat än glad, lycklig, ja allt faktiskt! Det är så underbart här. Igår var tjejerna som riktiga änglar verkligen, det var någon stund som dom inte ville som jag ville men inga sura miner där! Så skönt att Emma lyssnar på mig nu. Det är inte lätt att vara själv med dom alltid. Emma vill gärna bestämma över sig själv och sätta mig på plats, som tur är så blir det tvärtom och man måste verkligen visa vem som bestämmer och det har jag tydligen lyckats med riktigt bra och det är jag stolt över!

Igår när jag kastat av Emma på dagis och Georgina i skolan så drog jag till IKEA var där strax före halv 10 och dom öppnar 10, men en liten del av det var öppet så jag gick runt där och kikade, kom sedan till restaurangen och tänkte att jag skulle köpa en kaffe men hey, det var gratis till kl 10 och jag blev överlycklig eftersom det inte finns någon kaffebryggare här utan snabbkaffe så har jag valt att dricka mer te än kaffe så man blir ju väldigt glad när det bjuds på riktigt kaffe! Vet ju vart jag kommer dra när jag har tid över :D

På måndag kommer ju Pelle också så jag hoppas att han har tid att höra av sig!! :)
Får se hur man tar sig in då, tydligen många som avstår tunnelbanor nu och tar bussar istället men dom tar ju så lång tid och jag är väl inte riktigt vän med tågen och tunnelbanorna här än kan jag säga, men det börjar ordna upp sig så varför inte ta det då!

Jo just det, vi har tydligen fått rävungar här och dom bor på gården berdvid oss. Oskygga jävlar det där! Men vi lyckas skrämma slag på varandra ibland haha! Har ju aldrig sett så mycket räv i hela mitt liv faktiskt, har nog sett runt 10 st nu och jag har varit här i snart 9 veckor! Oj, idag har jag varit här i exakt 2 månader också!

Jag har fortfarande inte varit i Notting Hill men dit ska jag när jag kommer hem från Sverige, måste spara lite pengar så man överlever resorna som väntar framöver! Men ack vad jag längtar, skulle aldrig klara av det här med att inte komma hem till Linnéas student då nästan hela släkten kommer och då får man ju träffa dom med, super kul! Längtar ihjäl mig efter alla barn med! William, Tindra, Agnes, Adrian, Cornelia, Nils och ja alla andra som fått barn eller snart ska ha! :) På tal om barn nu så vet man hur det är och man har lärt sig att man ska vänta ett bra tag innan man skaffar några :)

Idag vet jag inte vad som blir. Det skulle komma några nu på morgonen och kolla kylen för den läcker visst vatten, därför jag blir upptvingad när ingen annan är hemma :) Men det är skönt det att hinna med mer av dagarna! Nu kom dom iaf och det känns ju skönt, så det blir av någon gång med! Vad är det med karlar och bjuda ut en när dom jobbar?? Usch vad jobbiga dom är, såg inte en dag yngre ut än 35 iaf!

I helgen blir det att sitta barnvakt, ganska skönt faktiskt! Vi ska iväg idag vid lunch och fixa mitt bankkonto här borta med! Ser fram emot det så man slipper massa småkostnader när man använder svenska kortet här :)

Nu är jag färdig för idag hej hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0