Tillbaka igen!

Jag hade världens bästa helg i Askersund och jag önskar verkligen att den kunde varit längre men så är det. Jag träfade iaf alla jag ville träffa, familj, släkt och vänner. Det är väl det man behöver? Jag trodde iaf aldrig att hemlängtan skulle bli större än den var när jag först kom hit men det blev den verkligen! Jag saknar verkligen pappa, han är den bästa av dom bästaste och han skickar sms varje dag och frågar hur det är och hur min dag har varit, sen berättar han hur hans dag har varit. I måndags kan jag ärligt säga att jag undrade om det här verkligen är värt all hemlängtan osv, jag kom fram till att det är värt det även om man "lider" av hemlängtan och sånt nu så kan man när man flyttar hem igen titta tillbaka och tänka på vilken bra tid man hade här men att det är dags för ett nytt kapitel i livet.

Linnéas student var grejt, blev så glad när jag såg tjejerna på kärran och hur fulla dom var men det är dom ju värda efter allt slit i skolan! Hon fick riktigt bubbel av mig men riktigt bubbel smakar inte så gott faktiskt. Hon blev super duper glad för skorna jag köpte till henne och jag är så glad att dom verkligen passade henne! :)

Hur som, lördagen var "min" dag och jag hade så himla kul när alla kom för att hälsa på mig. Helgen har varit helt kanon! Jobbigast var det när mamma, pappa, Emilia och Linnéa släppte av mig i Hallsberg och vinkade av mig på tåget. Tårarna bara sprutade och jag kunde inte få stopp på det heller, kändes som att alla kollade på mig. Sen blev jag bara irriterad på 2 ungar som hoppade runt i sätet framför mig och kastade runt på saker och slängde med armarna i mitt ansikte, skitungar! Om man ska ha ungar enligt mig iaf så ska man kunna ta väl hand om dom och sätta stopp när dom når en viss gräns. Tyvärr så fattar inte alla den galoppen riktigt. Mamman såg att alla runt om blev irriterade men gjorde inte en min för att stoppa dom sen var dom inte utav svensk härkomst heller om man får uttrycka sig så! Tillslut så kom SJ personal och sa till både mamman och barnen att dom måste sitta still och inte hoppa i sätena, blev lugnt i ca 10 min sen var dom i full fart igen, tänk er det i 2½ timme! Tåget var ju försenat 50 min också och vi stod bara still pga ett signalfel. Sen var flyget 1 timme försenat, as jobbigt så jag hade ingen dirket tur. kom hem strax efter 11 på kvällen iaf så det var bara hopp i säng, sen upp och jobba tidigt på morgonen.

Idag har jag städat hela huset, skönt att ha det gjort för då är jag ledig hela förmiddagen imorgon bortsett från att jag lämnar av tjejerna och när jag gjort det så ska jag krypa ner i soffan och kolla på film tills det är dags att börja jobba igen och sen är det helg!

Igår gick vi förresten ut i Putney för att säga hej då till Laura som flyttar tillbaka till Schweiz idag, blä vad tomt det kommer bli för alla åker verkligen nu!! Tur att hon kommer tillbaka i september iaf!

Det har börjat någon ny serie på Svt play som heter Cleo och den verkar as bra, det har dock bara varit ett avsnitt men alla roliga är med i den som tex Johan Rehborg och då blir allt roligt! Så måndagar på kanal 1 kl 20 kan ni se det :)

Funderar på om man ska gå ner och äta lite och sen dra tillbaka för att kika på lite play här!

Ha det så bra alla nu, saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0