Lever utöver

Oftast när man har suttit barnvakt en kväll på helgen så är det lätt att man lever utöver sina tillgångar eftersom man gärna vill köpa något mer eller göra något annat. Igår satt jag barnvakt igen men nu har jag lagt undan dom pengarna eftersom jag måste spara till alla kommande flygresor som ska bli av och så slänger jag ner alla mynt i en liten brurk så det är bara är att växla in allt till banken och sen ska man även spara pengar för att man ska börja läsa på Collage i höst. Ja det kan ju bli intressant och se hur allt slutar, hur som helst så försöker jag ju iaf att nå upp till mina mål här borta! I juli så ska vi kolla efter något bra Collage som inte ligger för långt borta.

Idag har jag ätit sushi för första gången i mitt liv, det var ju inte ordentlig sushi men det smakade bra ändå och vi ska iväg någon dag och äta riktig sushi på en bra restaurang. Jag var med Maria och barnen till Fun Family Day idag på Georginas skola, dom sjöng och dom var jätte duktiga. Det är så kul att se när det är folk som engagerar sig med barnen. En sak som stör mig väldigt mycket är att folk inte pratar med Au Pairer, man anses vara någon slags sopa eller något. Dom frågar inte mig vad jag gör där med Maria och barnen utan dom frågar Maria och när hon säger att jag är hennes Au Pair så glor dom bara på en och går vidare. Vad är det för fel med att ta hand om barn? Jag ser inga fel i det iaf, jag ser det som en livserfarenhet, en livserfarenhet som dom antagligen inte har upplevt eller kommer att uppleva! Man gör inte ett sämre jobb än någon annan, man tjänar väl inte så bra men det är ju som sagt inget man ska jobba med resten av livet. Kolla på dom som inte vill ha ett jobb istället och gör ingenting för att få ett jobb eller dom som inte ens bryr sig utan lever på andra människor eller dom som är mammalediga och gör precis samma saker som jag gör. Men det är väl inget fel med att vara mammaledig? Usch vad trött jag blir!

Annars har jag haft en riktigt bra helg, jag var ju barnvakt igår i den Amerikanska familjen och dom ville kolla på Kung Fu Panda vilket vi gjorde, åt kinamat, lekte med dockor, blev sminkad av en 9 åring och såg ut som ett åskmoln! Men det är väl tur att man kan ta bort det också!

Ni som läser kan väl slänga in en kommentar då och då om ni känner för det ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Troligen får de dåligt samvete för att de själva knappt hinner umgås med sina egna barn..

2011-06-19 @ 20:25:27
Postat av: Anonym

Men visst är det så! De har inte tid för sina barn, det är därför de har en Au-pair. Barnomsorgen i England är dyr, svindyr! Då talar vi om den kommunala, därför är det mycket billigare att ha en Au-pair, och då kan man börja att se klasskillnader. Det är nog där som skon klämmer, vi och dom!

Men det är som du säger i ditt inlägg, erfarenheten och kunskapen som du får med dig därifrån, kan ingen av någon klass ta ifrån dig, därför kan du med jävligt högt huvud bära den kunskapen med dig tillbaka när det nu blir.

2011-06-19 @ 22:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0