Borta bra men hemma bäst!

Man inser hur mycket man saknar allt när man är borta, man uppskattar allt bra mycket mer än vad man gjorde förr när man bara svängde runt där hemma och inte gjorde någonting. Mjölk är en sak jag saknar jätte mycket för den smakar inte alls bra här, man kan ha den i te och det är typ allt. Man saknar hemmiljön väldigt mycket också för det är aldrig likadant som det är hemma, inte någonstans. Sås och potatis, svensk mat och allt sånt saknar jag nu!

Jag har varit här i fyra månaer exakt idag, 17 veckor och 3 dagar, det känns inte som att det är fy skam iaf. 5 veckor och en dag kvar tills jag drar till Sverige igen, ska boka biljetten i slutet på nästa vecka och när jag har gjort det så kommer det att känns bra mycket bättre och då vet man att det också blir av, längtaaaaar!

Jag inser hur mycket jag saknar alla hemma med nu, har inte saknat alla så här mycket tillsammans någon gång förut! Sara tex, skrev ett roligt meddelande vis FaceBook idag vilket i stort sett lydde att hon hade varit i Hembygdsgården och kollat på getter och börjat skratta för sig själv för att vi bestämde för några år sedan att vi skulle upp dit och skrämma några för dom ser så himla roliga ut när blir rädda! Hon kunde se framför sig hur jag sprang runt där och jagade dom! Haha men det blev aldrig så att vi kom iväg!

Även fast man inte hörs så jätte ofta just nu så är alla faktiskt riktigt saknade! Längtar tills jag ska komma hem igen men jag längtar inte efter att säga hejdå till alla igen, det är verkligen skit tråkigt och jobbigt för den delen!

Jag hoppas verkligen att Emilia & Linnéa kan komma en sväng i september, dom ska få sig en liten födelsedagspresent skickat men som inte får öppnas förrens självaste födelsedagen!! Det är ju fler som fyller år nu med så vi får se vad det blir för något.

Tänk när jag får pussa på Arvid igen, det kommer ju att vara helt underbart! Få träffa alla hemma igen, det är mitt mål just nu och det känns som att jag inte kan släppa det helt riktigt än!

Drömmar. Jag har fått tillbaka massa konstiga drömmar.. Igen. Jag drömmer om människor här från England och människor från Sverige så det blir helt mixat och jätte konstigt i huvudet när jag vaknar upp. I drömmen inatt så var det iaf party, fråga inte varför för det vet jag inte ens själv men det var fullt röj där.

Idag hade jag ett härligt samtal med mamma idag på förmidagen också, jag var ledig 30 min så jag passade på att ringa henne från Viber och det var riktigt trevligt tycker jag. Längesen vi hade en sån pratstund bara hon och jag utan att bli avbrutna.

Igår var jag iväg med tjejerna till Wimbledon Common, en jätte stor park där man kan gå i timmar för att ta sig runt. Iaf så plockade vi björnbär eller vi letade björnbär ett bra tag innan vi hittade en buske som hade odlat hur mycket som helst så vi stod och plockade på oss så mycket vi bara kunde och så plötsligt kom regnet, såklart! Vi fick gå in bland träden som hade massa grenar och löv och ta lite skydd där men vi blev iaf lite blöta och när det lugnade ner sig så plockade vi lite till och sen skulle vi börja försöka ta oss ut ur den där djungeln. Vi kom till en väg där vi kunde ta buss 93 till Hill road och sen köpta lite mjölk för att senare sätta oss på buss 163 till Greenway och under våran lilla promenad där så började det ös regna igen så vi var dyngsura tillslut. Allt det där påminde mig när jag, Linnéa och Pauolina skulle plocka blåbär i skogen när vi bodde på Nyponvägen men gick vilse och tillsist hittade hem! Det var ganska mysigt om man tänker efter nu, just då var det ju självklart inte det!

Nu ska jag väl ta och slöa en stund tror jag sen blir det ner och äta lite för att senare gå upp och slöa igen! :)

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0