Tisdagen

Idag har jag varit på Georginas skolpjäs, handlade om Egypten. Dom var så duktiga, sjöng dansade och berättade hur det var för flera 1000 år sedan!

Efter det åkte vi med bussen hem och målade påskägg och teckningar, riktigt kladdigt med alla dessa färger :)
Barnen är så mysiga, får säkert 100 kramar om dagen och så säger dom hur mycket dom älskar mig hela tiden och vi är tydligen best friends forever! :)

Min hemlängtan är inte rolig! Alla dagar flyger förbi här, kan inte förstå det. Men likt förbaskat så har jag världens hemlängtan! Tror april och början på maj kommer bli jobbigt, sen tror jag att jag vänjer mig vid allt det här!
Kommer hem 9 juni på natten och sen drar jag den 12 på kvällen igen, kommer kännas tråkigt men så är det, kommer ju tillbaka till denna underbara stad ett tag till och när det är som värst så kan jag faktiskt åka till IKEA och kolla på alla svenska saker dom har och kanske äta köttbullar ibland! :)

Älskar att Bella hjälpt mig med att skaffa Viber och WhatsApp, synd att alla inte kan ha det :/

Sen ska vi inte tala om osthyvlar, vet inte hur viktigt ni tycker det är men jag tycker det är viktigt iaf när man måste skära osten med kniv så det nästan blir cm tjocka skivor. Det är inte nice! Men jag såg ju idag att dom hade en och det var nog dagens bästa händelse! Eftersom jag har slutat nu så ska jag nog börja röra mig mot IKEA!

Kom att tänka på hur jobbigt det är att försöka förklara tekniska saker över telefon och hur dyrt det blir. Skulle hjälpa mamma och pappa igår kväll och fixa skype, efter mycket om och men lyckades vi men sen när dom skulle ada mig så hette dom h.ingvarsson och kom från Norge och det kändes inte rätt! Så upptäckte jag att min mick tydligen är trasig, lagom kul så nu i veckan måste jag åka till Kingston för att dra till Clas Ohlson för att köpa ett headset som har mick.

Det här med blogg är nog inte riktigt min sak, vet inte alls hur fasen man ska göra för att fixa till den, men det kommer nog det också vad det lider! :)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej Ida! Hittade din blogg, så nu kan jag läsa lite om London haha. Jag hoppas du har det bra, och jag kan lova att hemlängtan nästan försvinner helt efter ett tag :) Kram

2011-04-05 @ 20:24:24
Postat av: Ida

Tack Ingrid, låter skönt och jag hoppas att det försvinner snart! Ska skriva mycket om London nu kan du tro! ;) Kram

2011-04-06 @ 10:32:25
URL: http://idazetterstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0