Påsk & Födelsedag!

Som sagt hemlängtar tär inte på mig så mycket längre, dessutom hatar jag att jag har börjat räkna! Det är 47 dagar kvar tills jag är i lilla Askersund igen och då ska det njutas! Jag har drömt om filmjölk och grejer även fast jag inte är så förtjust i det, men suget efter mjölk börjar släppa konstigt nog.

Min födelsedag började med att det knackade på min sovrumsdörr tidigt på morgonen och vem står där om inte Emma och hon skriker  Happy Birthday Ida och ger mig en bamsekram, hur sött är inte det? Sen åt vi frukost gick iväg med Emma till dagiset och sen drog jag och Georgina till Kew Garden och det var helt otroligt där, så mycket fint och stort att man behöver en hel dag där för att hinna med och se allt! Dom hade as stora växthus på 3 våningar osv, grymt! Väl hemma så dammsuger jag och skurar golv sen är det bara att hämta Emma från dagiset och sen hem så dom fick leka en liten stund sen fick dom bada och kolla lite på tv och sen kom Jon hem och sen kom Maria hem och då gjorde dom iordning kvällsmat så tjejerna åt och sen blev det tårta jag köpt tidigare på dagen (maräng och hallontårta) och dom skickade ut mig från köket, när jag kom in igen så hade dom satt i 21 st ljus i tårtan som jag fick blåsa ut och önska mig något samtidigt! Så tårta åt vi och vin fick jag sen var det bara att gå upp och börja göra sig iordning, kvällen spenderades på Berties som vanligt och där träffade jag upp Agnes, Kristiina, Casey och 2 st av hans systrar. Vi hade Jack Daniels och Cola race, det lovar jag att aldrig mer göra om! Men när Agnes kom så hade Agnes och Kristiina fixat med nått åt mig, jag fick en stor bukett blommor, en chokladask med Belgisk choklad, ett gosedjur (kanin) och ett fint födelsedagskort! Det hade jag verkligen inte räknat med men jag blev så glad vad rara dom är! :)
Igår vaknade jag självklart lite sent men det var ingen hemma när jag vaknade så jag gjorde mig iordning lite och sen drog jag till Starbucks i Wimbledon där jag träffade upp Agnes och jag hade en choclolate creme as gott! Sen när det är dags att dra till bussen så ringer Maria till mig och frågar om jag ville grilla med dom och det ville jag ju såklart för det var första gången i år som jag åt grillat! Men när jag kommer hem så har dom köpt champagne och häller upp ett glas åt mig för dom ville fira min 21 års dag och det var en kanon dag!

Påsken har varit helt suverän! Idag har jag varit och sett Dover Castle och från tornet så kunde man faktiskt se Frankrike, är inte det fränt? Man kunde ta en färja över havet som tar ca 45 min eller så kunde man åka tåg/tunnelbana som skulle ta 15 min, jag har varit 15 min från Frankrike!

Jag har det bara underbart här borta, kan inte fatta att jag har det så bra och jämför man mot förra familjen så var förra familjen ett fängelse, det här är frihet! Hemlängtan gör inte lika ont längre, det är bara saknaden av alla som gör ont! Sen har jag inte gillat att jag ska "missa" allt som händer hemma! Men vad fan, jag missar ju inget det är ju det som är hela grejen, det är ni alla hemma som missar nått! Jag vill inte byta bort det här mot något alls! Mina tjejer här älskar jag som om dom vore mina systrar för precis lika irriterad kan man bli på dom när dom inte lyssnar osv!

Förresten så kommer det en gammal Au Pair från familjen hit på tisdag och hälsar på, hon kommer från Australien och gissa vad? Hon heter också Ida, är det inte komiskt!

London kommer att göra mig mycket gott, det vet jag! Ikväll ska jag iväg med Agnes till Berties.. Igen! Japp, det är min favvo pub och sen måste jag börja spara pengar till Juni, då händer det saker! Pelle kommer ju i maj och då jävlar blir det en dejt i London! Allt kommer gå med en jäkla fart nu! Förstår inte att det har gått 5 veckor imorgon sen jag kom hit!

Nu börjar det väl bli dags att ta en dusch och sen fixa lite! :)

Ha det så bra alla!

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0