Tänk, tänk, tänk!

Nu tänker jag såhär igen. Jag orkar inte nu, men tankarna sitter där i huvudet, JÄMT!
Men du kanske står där brevid, när man tänker på dig menar jag. Inga fel att tänka på dig för du var en sån hjärtlig människa, men jag vill inte tänka dom här hemska tankarna som vad skulle jag ha kunnat gjort för att det inte skulle hända? Vad skulle nån kunna göra för att det inte skulle ha hänt? Tänk om bilen inte gick igång första gången? Tänk om det skulle varit mycket kö när du skulle svänga ut från marieberg? Tänk om, tänk om, tänk om hela tiden! Man kommer aldrig ifrån TÄNK OM :(

Du skulle ha blivit en STOR musiker Viktor om du fick fortsätta att leva, vet du det? Det vet jag!

Vet du vilken låt som har hamnat i mitt huvud? Den sitter DÄR precis som alla tankar, Imagine av John Lennon, den är så fin. Jag översatte den till svenska, eller jag tog lite hjälp av google, översättning. Det blev såhär:

Föreställ dig det finns ingen himmel
Det är lätt om du försöker
Ingen jävel under oss
Framför oss bara himlen
Tänk alla människor
Leva för idag


Tänk det inte finns några länder,
Det är inte svårt att göra
Ingenting att döda eller dö för
Och ingen religion alltför
Tänk alla människor
Leva livet i fred


Du kan säga jag är en drömmare
Men jag är inte den enda
Jag hoppas en dag kommer du att ansluta dig till oss
Och världen kommer bli som en


Tänk inga ägodelar
Jag undrar om du kan
Inget behov av girighet eller hunger
Ett brödraskap av människan
Tänk alla människor
Dela hela världen


Du kan säga att jag är en drömmare
Men jag är inte den enda
Jag hoppas att en dag kommer du att ansluta dig till oss
Och världen kommer att leva som en


Visst är den fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0